сабота, септември 17, 2005

the making of a legend

U ime sve nas iz osamdeset i maksimum prve...

Koga bev osnovno bev mnogu jak poet. Dodusa, sekogash nekoj drug bil pretsedatel na literaturnata sekcija ama jas bev definitivno nejzin pocesen clen. Vo vrska so „tvoreshtvoto” mozam da kazam samo deka beshe sporedno, najbitna rabota bea literaturnite citanja a niv gi imashe vo izobilstvo. Devette osnovni ucilishta i 5-6-sredni koi egzistiraat ovde, drushtvoto na pisateli, sekakvi vidovi na mladinski organizacii (iako vo mnogu pomal broj otkolku sega), biblioteki, drzavni natprevari...seto toa dovolno da ne se bide na cas najmalku ednash nedelno. Dodatno, se napraviv voditelka na ucilishno radio, shto znaci deka sekoj ponedelnik po nekolku casa snimav emisija koja shto se emituvashe (i dosaduvashe) naredniot den. Osven toa glupavi sekcii po angliski, pa hor, pa ushte eden hor, ne sum bila normalna. Posle toa se opametiv i se otkazav od bilo kakva vanskolska aktivnost (so isklucok na epizodna uloga vo eden tamu vesnik skolski i nekolku lokalni)...za koja shto i bash nemalo nekoi priliki ponatamu...
Propali antitalent.

No sepak, najgolem hajlajt bese ucestvo na eden imbecilen lokalen tv kviz so naslov dzvezdicki...togash preminav vo legendi. Garant do den denes kazuvaat anegdoti za toa kako go izblamirav celo skolo.

Vo kvizot se natprevaruvaa osnovni ucilishta vo nekolku kategorii: opshta nekultura, nekoi kvazi igri bez granici, pretstavuvanje na mladi talenti i ostanati pulsi kviz . Jas ja imav taa nesreka da me odberat da go pretstavuvam nivoto na znaenje vo taa prokleta prva rubrika. Zadacata- banalna, ti postavuvaat prasanja (zemeni od bestsellerot Iljada Zoshto Iljada Zatoa) i ti na toa treba da odgovarash so Da ili Ne.

Den prvi, rubrika prva,prasanje vtoro ili treto – dali sonceto se vrti okolu zemjata?
Genijalnata Ania e presrekna, prasanjeto e boza, dobro kako mozat tolku lesni prasanja da postavuvaat, shto si mislat tie deka sum imbecil, neka ne se zezaat. Ania kreva raka i zamaena od site tie misli shto i se provrtea niz glavata go veli sudbinskoto DA ....i preogja vo istorijata.

Naredniot den simulirav deka sum bolna za da ne odam na ucilishte no za zal za moite roditeli ne postoeshe takva opcija i taka so crveni obrazi, skromno i tivko vleguvam vo moeto osmo cetiri (ili sedmo beshe, nejse), se vovlekuvam na pretposlednata klupa i kutam, isto kako da ne postojam, isto kako da me nemalo nikogash. Za zal, mojata strategija propagja vo rok od 2 minuti. Site mozni nastavnici, site ucenici, pa duri i tie kopilinjata od oddelenska nastava ne se kolebaa vrz mene da go isturat svojot gnev – kako mozeshe da bidesh tolku glupava!!!Koj sme pratile da ne pretstavuva, sho se pikash po kvizovi ko ne znaesh osnovni raboti, kako si stignala do osmo oddelenie, kako imash petka po geografija, odi ubi se....itn itn

Taka, go preziveav denot, se vrativ doma, i resiv da spremam odmazda.

No sepak, istorijata vo mojot slucaj ne se povtori. Vo rok od dve nedeli imashe finale. Talentitie i sportistite sepak go isturkaa moeto ucilishte kon pobeda so kremskoto Goce Delcev (so koe shto imase najpoveke tepacki, osobeno koga ke se najdevme na nivna teritorija – sirok sokak, ili tie na nasha- ama shto bi barale tie gore...vo globala tepackite bea zensko-zenski bidejki imashe eden kup lokalni fraeri ili na nashki sankurinja koi shto gi ostavile svoite gocedelcevski zenski za smetka na nekoja klimentohridska)

Finale – den prvi, rubrika prva, pak me pushtija da odam, moralo da bidat istite. Site me gledaat prvo, mi se zakanuvaat so kotek, so nekanenje na zurki, so nemanje na partner za polumatura, so frlanje na canti niz prozorec...uzasno brutalni vreminja bea tie.

Voditelkata na televizija Orbis ima ovca volna tamu kade shto bi trebalo da ima kosa i drecliv roze karmin. Nejzinite pomoshnici se debeli i imaat bubuljici. Studioto e zeshko, vnatre redovno vleguvaat macki, kucinja i patnici namernici....3,2,1, akcija.

Znaci, voditelkata, tolku prekrasna i mila, tolku ubava i sakana. I ledena i medena, mi go spasi obrazot. Sosema nesvesno go svrte livceto na koe shto gi cuvashe prasanjata (i odgovorite) kon mene, vo momentot koga ja prasuvashe drugata ekipa (osudena na poraz koj nikogash nema da si go prosti). Vo toj moment gi vidov site magicni prasanja. Sodrzinata bese sporedna, ona koe shto beshe bitno beshe brojot na prasanjeto a ona koe shto bese presudno mozev da go vidam bez najmal napor- da i ne...zaokruzeni so marker! zolt!! HA!

Nabrzina mu gi sepnav na mojot partner nekolkute brojki so odgovorite koi gi zapametiv, da ne zgreshi slucajno neshto pa da go snajde mojata sudbina. I togash pocnavme.

Ania – prasanje 3
Ovca Volna – drn drn drn bla bla bla katakumbi drn drn
Ania – Da
Ovce Volna – tocen odgovor !!1

Luzerska ekipa – prasanje 4
Ovca Volna – izvozot na zito vo drn drn drn drn e tolku i tolku
Luzerka ekipa – Ne
Ovca Volna – nazalost opet krivo.

Ovaa postapka se povtori tocno 5 pati vo tekot na traenjeto na programata. Rezultatot beshe pet nula za mene. Ovcata volna za mnogu kratko vreme skonta deka lazam, kradam i imam voshki, no bese veke kasno, mojata short term memorija imashe ovojpat se registrirano i moeto ime se vpisa so zlatni bukvi vo istorijata na OU Kliment Ohridski.
I licno direktorkata mi cestita, i site mi se izvinija, i mi kupija sokce vo tetrapak, i mozev da igram na fliperi posle casovi preku red, i ja pominav sestata staza...

Oni mene!

Aha, naseto ucilishte izgubi toj den, ne pobedivme vo finaleto...no sepak...toa mene ne me interesirashe ama ich...
Moral? – prepisuvanjeto e legalno togash koga nikoj ne moze da ti go dokaze sprotivnoto! Childhood is brutal! Ako ne mozesh da gi pobedish, zaebi gi! Tolku od prilika....

1 коментар:

ivo рече...

ха пулси квизче...ехееееј:) ме врати многу назад:)
имам и јас такво искуство.се такмичевме против битолчани,сега не се секавам кое школо беше ама знам дека ги растртивме:)))јас бев пулси-сезнајко после што цела година ке ме викаат пулси-незнајко, да имавме уште еден како мене можеби ке победеа.тремата си го прави своето,и си се тешев со тоа што учев со постари една година од мене...пошто имаше некои од 79 со мене.интересно беше после во соблекувалните,ние како машки си најдовме заеднички јазик,али женските!!! плачење кубење коси....малку сеир фативме па и се стаиа на водителката,демек ни ги кажала прашањата....а за секции... ехххеј истории друг пат